Oznaczenia u różnych producentów co nam mówią ?
R/T - Road / Track - auto z przeznaczeniem na drogę oraz tor wyścigowy - Dodge
GTO - Gran Turismo Omologato czyli pojazdy klasy GT z homologacją wyścigową (oznaczenie GTO w domyśle nawiązywał do Ferrari 250GTO / 288 GTO które w swoich czasach królowały na torach) - Ferrari / Pontiac /
M - "M-Power" M skrot od Motorsport GmbH ktora jest "podfirma" BMW zajmująca się przygotowaniem usportowionych odmian od BMW. Starsze modele czasem miały jeszcze oznaczenia M-Technik. Oznaczenie "M" zapoczątkowało E12 M535i; - BMW
MR - Mitsubishi Racing - Mitsubishi
MPS - Mazda Performance Series - Mazda
V-Spec - "ostrzejsze"/usportowione wersje Nissanów; w przypadku R34 lepsze zawieszenie oraz skrzynia biegów i parę mniej znaczących elementów...-Nissan
STi - tuner Subaru - Subaru
WRX - World Rally Experimental - Subaru
S - "Sport" - występuje u większości producentów, czasem oznacza tylko pakier stylistyczny czasem jakąś "ciekawszą" wersje. W przypadku Audi oddzielna nazwa pojazdów np. S4 / S6 / S8 - mocniejsze wersje serii A; słabsze od "RS"
RS - "RennSport/Racing Sport" dotyczy Audi
Evo - Evolution - Mitsubishi
SRT8 - Street and Racing Technology; 8 - od ilości cylindrów - Dodge
GTA - Gran Turismo Allegerita - Alfa Romeo
GT - Gran Turismo - Citreon (AX GT); VW Golf GT/Passat GT)
GTi - większość producentów - Citroen, VW, Suzuki, Daihatsu
GTTi - Daihatsu - (Charade)
Abarth - "tuner" / "podfirma" - Fiat
16VT/20VT - doładowane silniki beznynowe Fiat (Coupe) i Lancya (Kappa)
VTS - najmocniejsze wersji Citroenów Saxo i Xsara
S16 - najmocniejsze wersje Peugota 106 i 306 - S od sport; liczba od ilości zaworów
VTi - najmocniejsze wersje Hondy Civic 4/5/6gen i CRX 1 i 2 gen - VTi oznaczało wersję wyposażenia
ST - mocniejsze wersje Fordów - Fiesta 6g i nowsze/ Focus / Mondeo
RS - najmocniejsze wersje fordów - Escort/Focus II - to samo oznaczenie również w Renault oraz Seat
Cupra - Seat - najmocniejsze wersje Leona oraz Ibizy/Cordoby
Williams - Renault - pojazdy tworzony przy współpracy z firmą Franka Williamsa - Clio, R19
OPC - Opel Performance Center - najmocniejsze wersje Opli od około 2000r - Astra od IIg/Vectra/Insignia
GSi - najmocniejze wersje Opli głównie lata 80-do końca lata 90tych
Aero - najmocniejsze Saaby
Viggen - tuner Saba
R - "Racing" najmocniejsze wersje VW od około 2005r / dotyczy również Volvo
T4/5/6 - najmocniejsze wersje Volvo - 850/40/50/60/70/C70/V70/ - cyfra od ilości cylindrów silnika
GT-R - najmocniejsze wersje Nissanów Sunny/Pulsar/Skyline...
GTX - najmocniejsze Mazy - 323 GTX
Post do poprawienia - zostanie to wszystko uporządkowane jakoś lepiej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz