niedziela, 17 kwietnia 2011
Toyota Corolla AE86
Corolla - tę nazwę chyba każdy kojarzy ale jak popatrzymy na powyższą fotkę już niewiele osób wie co to za auto. W czasie kiedy produkowano ten model w Japonii u nas panowała komuna a na ulicach najczęściej spotykało się najczęściej Fiaty 126p/125 czy Polonezy. W naszym kraju dopiero w 2giej połowie lat 90tych zaczęto sprowadzać zachodnie marki, niestety już wówczas wiekowy model "AE86" jakoś nie specjalnie się przyjął w Europie - do końca ubiegłego wieku w naszym kraju mało kto chciał kupować Japńskie auto ze względu na problemy z dostępnością części oraz niezbyt rozbudowanym serwisem. W takim razie dlaczego poruszam akurat ten model ? W swoim czasie było to bardzo innowacyjne auto z ogromnymi możliwościami rozbudowy oraz co wg mnie odegrało znaczącą rolę - napęd na tył. Można powiedzieć że dzięki temu pojazdowi w Japoni rozpowszechnił się "dift"
Produkcję Corolli rozpoczęto w 1966roku w Japoni i produkują ją nadal a liczba sprzedanych egzemplarzy przekroczyła grubo ponad 32 miliony - jest to najlepiej sprzedające auto osobowe w historii motoryzacji. AE86 Coupe produkowano w latach 80tych i wyprzedzało wówczas swoich konkurentów, Corolla była budowana jako "cywilne" osobowe wersja GT-S była "usportowioną" Corollą która jako jeden z pierwszych pojazdów miała 16 zawrowy wysokoobrotowy silnik z elektronicznym wtryskiem paliwa i 2 wałkami rozrządu. Auto charakteryzowało się wręcz legendarną niezawodnością dobrymi osiągami jak na tamte czasy (zasługa głównie niskiej masy); jako że pojazd miał napęd na tył niektórzy nazywają go "matką driftu" za sprawą tego modelu drift zyskał na popularności. Mimo że auto grubo ponad 20 lat nadal występują egzemplarze które są przeznaczone do driftu.
Co spowodowało że auto w rodzimym kraju zyskało taką popularność ?
-łatwa dostępność - popularne auto = tanie części...
-niezawodność
-przystępna cena
-niska waga
-jedna z ostatnich "Toyot" segmentu C z napędem na tył
-nowoczesny silnik
Specyfikacja:
nadwozie: Coupe / 3D
generacja: (IV) [AE86] 1983-1987
rodzaj silnika: benzynowy
silnik: 1587cm3 / 16V / DOHC / MPI / 124KM / R4
przeniesienie napędu: RWD / M/T 5
waga: 910 kg
wymiary[dł x szer x wys (w cm)]: 418x162,5x133,5
Osiągi:
V-max: 195 km/h
Przyśpieszenie 0-100: 8,9s
Mam nadzieję że teraz osoby którym wcześniej ten pojazd kojarzył się z "kupą złomu" bo jakby nie patrzeć na siłę to można nazwać takim "Polonezem Coupe" teraz będą miały pozytywne odczucia - takie pojazdy niewątpliwie zapisują się w historii motoryzacji co widać choćby w grach komputerowych. ;)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz